بیل مکانیکی چیست؟

بیل مکانیکی چیست ؛ این مقاله را با تعریف بیل مکانیکی شروع میکنیم، بیل مکانیکی وسیله ای که شامل بازوی مفصلی ، باکت و کابین گردان بر روی خود و در زیر نیز زنجیر یا چرخ لاستیکی را برای حرکتش دارد.

بیل مکانیکی از ماشین آلات سنگین راه سازی ، عمرانی و مهندسی به حساب می آید. سیر تحول بیل های مکانیکی از بیلهایی که با نیرو محرکه بخار کار میکردند تا به امروز دست خوش دگرگونی های فرآوانی بوده. اما پرمصرف ترین انواع بیل مکانیکی، نوع دیزل آن میباشد.

بیل مکانیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بیل مکانیکی کاربردهای گوناگونی دارد ، این ماشین در مواردی همچون حفاری های ساده ، مخصوصاً حفاری کانال ها ، انواع گود برداری ، خاک برداری ، حمل اجسام و مواد و … بکار میورد.

کاربردهای خاص

از قابلیت‌های این ماشین می‌توان به نصب چکش (پیکور) که بسیار پرکاربرد است اشاره کرد. نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیکبجای باکت این دستگاه، این امکان را فراهم می‌کند که سطوح و حجم‌ها سنگی یا بتونی را که بنا به دلایلی نمی‌توان با مواد منفجرهو یا کمپرسور تخریب کرد، به‌وسیله مجموعه این دو وسیله (بیل و چکش) تخریب نمود.

ضرورت استفاده از بیل بجای لودر

درست است که حجم باکت بیل مکانیکی کمتر از بیل لودر است ، همچنین لودر برای خاک های نرم صرفه اقتصادی بیشتری نیز از نظر زمان کارکرد و هزینه های جاری دارد ، اما نباید ازین مهم غافل شد که بیل مکانیکی با دقت بیشتری عمل کرده و مخصوصاً در گود برداری های ساختمانی در شهرها آسیب کمتری به ساختمان های جانبی میرساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =